Wednesday, June 17, 2009

Maryam dah 2 tahun!


Masa berlalu dengan begitu pantas. Betullah orang-orang tua sering berkata, masa untuk orang yang dah "berumur"ni selalunya berlalu dengan pantas...

Tup...tup Maryam Kamilia dah 2 tahun! Masih segar diingatan... aku terbaring di katil SMC Shah Alam menunggu untuk dibedah. Masih teringat dengan jelas muka-muka ber"mask" melayan aku tatkala Dr. Siti Esah membelah isi perutku untuk mengeluar anak yang kukandung selama sembilan bulan tak kutahu lelaki atau perempuan... teringat kata-kata Dr. Siti, "Azidah... anak Azidah comellll...". Dan paling ingat sakitnya selepasa dioperasi itu!

Walau apapun, SELAMAT ULANG TAHUN, SAYANG....Mama doakan Maryam menjadi anak yang solehah, beriman dan bertaqwa.
Betullah...masa kurasakan begitu pantas berlalu. Izzat dah masuk 11 tahun, Haziq dah 8 tahun dan Luqman nak masuk 7 tahun. Everything has changed and will go on changing! Muka yang dulu halus mulus ... dah nampak kedut here and there! Uban ...? well so far anak-anak bujang ku dah pandai buat duit dengan mengambil upah cabut uban Mama mereka. Botak...? Ye.. kalau diteruskan kontrak upah cabut uban tu, tak lama memang botaklah Mama mereka!

Tulang... kuat lagi...masih mampu menjalani kehidupan dengan berkat dan keredhaanNya...masih mampu melayan suami dan anak-anak yang memerlukan kita sebagai sandaran kasih dan sayang mereka. Aku bersyukur.....Bersyukur sangat!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...