Thursday, June 18, 2009

Tak Mungkin Kerana Sayang...

Usia remaja telah lama kutinggalkan bukan kerana hendak ditinggalkan tetapi itulah kitaran hidup yang setiap insan perlu lalui. Sekiranya diberikan pilihan, mungkin ramai yang memilih untuk kekal berada dalam zaman remaja. Kukira kalau diberi pilihan yang sama, pilihan aku adalah untuk kembali ke zaman itu, tapi dengan satu tujuan untuk undo all the mistakes that I've done. Tapi sayang...kitaran hidup telah ditetapkan oleh NYA yang Maha Esa. Itu sememangnya tak mungkin. Cuma doa kupanjatkan semoga Allah meredhai perjalanan hidup ini sehingga akhir hayatku!

Kalau dah teringat cerita dan kenanga lama, teringat jugaklah kawan-kawan lama atau sape-sape yang pernah kita suka, admire dan "macam-macam" lagilah...... Kadang kala dalam keadaan yang tension menghadapi kerja office yang tak abis-abis....kenangan yang manis tu could somehow helps in releasing tensions, stress and make our mood, better in some ways! Kenangan yang pahit itu diingati untuk mensyukuri apa yang dikurniakanNya pada kita kini.

Memanglah... tiada yang abadi, yang patah tumbuh dan yang hilang berganti. Yang ditinggal dan meninggalkan kita sama ada berpisah hidup atau mati diabadikan saja dalam hati dan sanubari kita. Memang ada kala terasa eih, rinnnndunyaaaa....rin.....du sangat... tapi anggapkan ajelah ia mainan perasaan dan tak perlu dihidupkan walaupun memang sukar.

Kita manusia hidup atas permukaan bumi ni pun sebagai hamba...hamba pada Allah yang satu-satunya abadi! Namun itu pun kadang kala dilupakan ... sering dilupakan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...