Wednesday, May 18, 2011

Anakku ... Emakku

banner ucapan Selamat hari Ibu yang digantung dihadapan Tadika Maryam...cantik dan menarik

"tanda tangan" Maryam, terharu bila melihatnya

Kata Maryam padaku, Mama...nak peluk Mama....

Di dalam kereta pulang dari tadika, Maryam menyuruhku pusing semula untuk melihat gambar "tangannya".  Aku kehairanan...tanpa bertanya.  Maryam meminta lagi supaya pusing semula ke tadikanya untuk melihat gambar "tanggannya"....aku terus tukar cerita supaya Maryam akan lupa dengan cerita "tangannya"....

Keesokkan petang apabila melihat banner ucapan Selamat hari Ibu dan melihat tapak-tapak tangan anak-anak di tadika Dzuliman...baru kufahami, Maryam meminta aku melihat "tangannya".....Aku terharu....benar-benar terharu.....kenapa ye....

Bagi ibuku...FARIDAH BINTI ABU BAKAR...




Mak, "Selamat Hari Ibu", "Selamat Hari Jadi" dan "Selamat Hari Guru" ...pengorbanan mak begitu berharga dan bernilai tiada tandingannya dan begitu berharga....

Mak bersama dengan orang paling disayangi, Abah....

Inilah mak saya....posing sakan semasa musim bunga di Jepun.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...