Monday, July 9, 2012

Bulan Syaaban dah...

Tahu tahu saje dah masuk bulan Syaaban... tahu tahu aje dah Nisfu Syaaban kini....tak lama lagi Ramadhan! Ramadhan...Ramadhan bulan Ramadhan dah nak datang!

23 Jun 2012, majlis resepsi Mohd Nor berjalan lancar...sangat lancar walaupun kami tak lantik wedding planner tapi banyak pihak yang bermurah hati membantu untuk menjayakan majlis resepsi yang diadakan di Dewan Guthrie Bukit Jelutong. Itu namanya rezeki...Tuhan memudahkan urusan walaupun ada hiccups sana sini dalam persiapan majlis itu, tapi semua bisa diatasi dengan kerjasama semua termasuk penjaga dewan yang sangat baik hati menyiapkan backdrop dewan dengan tak de upah!!. Alhamdulillah... Maha Pemberi dan Maha Pemberi Rezeki...Allahu Wahhab Allahu Rozaq.


Barakallah humma...chantek dan glame gitu...apapun moga berkekalah. Amin....


4 Julai 2012 Malam Nisfu Syaaban....kami tiga beranak ke Masjid An Naim di Jalan Kebun. Alhamdulillah...Allah Maha Memiliki Kebesaran...Allahu Mutakabbir.


"...Lelaki yang menyebut nama Allah banyak-banyak dan perempuan yang menyebut nama Allah banyak-banyak, maka Allah menyediakan untuk mereka pengampunan dan pahala yang besar." (Al-Ahzab:35).

Segala perjalanan hidup kita ditentukan oleh ALLAH.  Sering kali mengingatkan diri ini supaya melalui kehidupan itu mengikut batas-batas syariaat yang ditetapkanNya...kadang-kadang hati ini sering lalai dan lupa dengan nikmatNYa tetapi sentiasa saja mengingatkan kekurangan yang ada...Lama memikirkan kenapa diri ini tak boleh mencontohi Fatimah Azzahra yang berkhidmat mengurus rumahtangga dengan hanya mengharap redha Allah.  Atau mencontohi Asma Abu Bakar yang berbakti kepada suami dengan sehabis ikhlas walaupun suami yang dinikah tidak berharta.  Bila mengingatkan azab Allah...astagfirullah banyaknya dosa sehinggakan terasa diri ini tidak layak langsung untuk bermimpi ke syurga...tapi di mana tempat kita yang ada kala mengeluh, menyesali nasib dan mengungkit kebaikan yang dilakukan....ada kala bila iman sedang memuncak, menyesali dengan dosa yang dilakukan.... Itulah putaran roda kehidupan dan maka itu keimanan seharusnya dibajai setiap masa agar tidak ada pasang surutnya. Ya memang susah tapi itulah yang perlu dibuat kalau tidak tiada ganjaran syurga.

Ya Allah Ya Qahhar..berikanlah aku hidayahMu agar keimananku terus kukuh sehingga akhirnya.

cuma ingat-ingatan bagi semua...


Semalam melawat anak-anak yang kecil di Maahad Tahfiz, senyuman dan tawa mereka betul-betul penyejuk mata ibu yang melahirkan...qurratul a'yun...

Pimpinkanlah kami semua ke jalanMu ...tutupkan pinu hati kami dari jalan yang Kau murkai...


Selamat menjalani ibadah Syaaban.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...